tisdag 20 april 2010

2:a dagen

Nu är jag inne på andra dagen på kombinerad kur. går faktiskt bra! Jag har sysselsatt mig så pass mycket att jag har inte tänkt knappt på mat =)

Gick upp halv nio och fick ett telefonsamtal att Pappa & farmor nu var påväg från Kina hem! äntligen kommer dom till Sverige!
Sen gick jag och en föredetta granne ut och gick 5 km, solen sken och det var klarblå himmel! jätte skönt väder verkligen!

Imorgon ska jag försöka gå upp tidigt och sen ska jag och Jonas in och gymma samt boka in tid på banken! klockan halv två börjar jag jobba!
En vecka kvar imorgon innan vi får nycklarna till våran lägenhet! längtar så mycket :)

Men snart är det valborg och en vän bjöd in och ville att vi samt de andra från gamla klassen som umgicks skulle träffas och grilla, käka glass i hamnen och se motorcykel kortegen som är tradition i Askersund, men det känns inge roligt när jag inte kan ta del på samma sätt.. Vissa ger en blickar som man inte vill ha och man vet att dom tänker dumma saker men säger inget.

Likadant när jag fyller och när vi flyttat in. vissa vänner ger en press att vi måste ha inflyttningsfest. hallå! ja dricker ju inte nu, men det förstår inte alla .. Allt känns lite småjobbigt vad det gäller den fronten, och sen vill jag inte ha fest i en nyinredad lägenhet, ne fy tusan.
Vad tycker ni jag ska göra?

Kram!

2 kommentarer:

  1. Du ska göra precis det du känner för! Det är ditt liv och du ska göra det du mår bra av :) Dock tror jag att det är viktigt att du kan "leva som vanligt" trots dieten, jaa inte matmässigt då förstås men att du försöker hänga med på vanliga aktiviteter, annars tror jag inte att man orkar följa dieten strikt... Om man känner att man får avstå för mycket roligt pga dieten liksom :)

    När det gäller inflyttningsfest... Jag hade inte heller någon trots alla kompisars tjat ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Sv: Jo men då går det ju jämt ut i alla fall med matkostnaden :)

    Okej, nä kilona på vågen är inte det viktigaste - man får helt enkelt hitta en vikt där man trivs :) När jag började så vägde jag nästan ca 98 kg, idag 75,5, och har ett mål på omkring 60 kg (också beroende på vad jag kommer trivas med) så har en 15 kg kvar att gå ner skulle jag tro :)

    Nää någon aktiv träning har det inte blivit för min del... Dels finns inte riktigt orken, och sedan ligger mitt XV-gym i Södertälje och jag bor i Nyköping i veckorna (ca 10 mil emellan) så det handlar även om tidsbrist... Men jag försöker att gå ut på mycket promenader i alla fall för att hålla igång lite :) Tränar du mycket? :)

    Kram

    SvaraRadera