torsdag 22 april 2010

4:de dagen!

Godkväll!

Nu ligger jag med datorn i knäet och har täcket om mig, perfekt för att inte frysa!
Denna dag har bestått av tre timmars jobb (nästan helt värdelösa pass) men dom hade möte så då får vi rycka in. För er som inte vet så är jag Undersköterska på två äldreboenden. endast vikarie. I sommar blir det jobba natt!

Efter jobbet så gick jag till gymmet och tränade, var där i ungefär lite mer än 1 timme. träningen bestod av:

10 min uppvärmning på motionscykel
3x15 på insida lår och utsida lår
2x15 magmaskinen
1x12 ryggmaskin
15 min på Crosstrainern ( kände när jag slutade efter 15 min att jag lätt kunde stått längre! Nästa gång blir det 20 min :)
1x12 arm

Sen som avslut låg jag på rygg och höll i ribbstolen med händerna och så drar man upp benen rakt i luften och sen ner mot golvet men lyft upp dem innan de nuddar marken, raka ben hela tiden, och sen rakt och sen snett neråt. Skit bra övning för magen! och jääävlar va jobbigt det är! :)

Ställde mig på vågen, 94 kilo! Sen ser man inte alla hekto men om det är 94 betyder det -10.1 kilo sen 5 mars!

Första gången på ren kur då 5 mars höll jag mig en vecka utan att fuska. 2:a & 3:de veckan fuskade jag rejält. åt korv, skinka, nån kaka osv. min konsulent sa att det var därför jag inte gått ner så fort som jag annars kanske hade gjort, men sen efter en vecka kombinerad kur -2 kilo, sen fortsatte jag tills i söndags med kombinerad kur men blev alltför slarvig, ibland blev det två mål, ibland för mycket kolhydrater, ibland kakaor, tårta osv. Men nu, 4:de dagen på ren kur kan jag stolt säga att jag inte FUSKAT EN ENDA GÅNG :D Nu ska jag kämpa!

Imorgon ska jag jobba, kanske åka till gymmet, är helt peppad på träning! Hörs imorn kväll :)

2 kommentarer:

  1. BRA JOBBAT!! :D Kämpa kämpa! Härligt med -10 kg! :D Peppkram

    SvaraRadera
  2. TACK SOM FASEN! :) allt känns så mycket bättre när man ser lite resultat! :)

    SvaraRadera